Digital Transformation: Βήμα-Βήμα προς την ψηφιακή εποχή

4 min read
Το Digital Transformation ή αλλιώς ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός, είναι ενσωμάτωση της ψηφιακής τεχνολογίας σε όλους τους τομείς μια επιχείρησης, η οποία οδηγεί σε θεμελιώδεις αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων και στον τρόπο με τον οποίο προσφέρουν αξία στους πελάτες.
Εκτός από μια τεχνολογική, πρόκειται και για μια πολιτισμική ανάπτυξη και αλλαγή που απαιτεί από τις επιχειρήσεις να αμφισβητούν διαρκώς την κατάσταση στην οποία βρίσκονται να αναπτύσσονται και να πειραματίζονται διαρκώς.
Φυσικά αυτό απαιτεί πολλές φορές να φύγουν από τις πρακτικές τις οποίες γνωρίζουν και με τις οποίες αισθάνονται άνετα και να δοκιμάσουν πρακτικές που ακόμη καθορίζονται. Σύμφωνα με μια έρευνα της Progress, ενός παγκόσμιου ηγέτη στην ανάπτυξη εφαρμογών, το 47% των οργανισμών δεν έχουν ξεκινήσει την πορεία τους στον ψηφιακό μετασχηματισμό, ενώ το 59% εξέφρασε την ανησυχία ότι μπορεί να είναι πολύ αργά για να ξεκινήσουν την εφαρμογή μέτρων ψηφιακού μετασχηματισμού.
Οι επιχειρήσεις όμως και οι οργανισμοί είναι σημαντικό να κάνουν την μετάβαση αυτή και να εισέλθουν στην ψηφιακή εποχή. Αλλά ποια είναι τα βήματα ώστε να περάσει μια επιχείρηση βήμα-βήμα προς την ψηφιακή εποχή;
Τα βήματα προς τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
Αν και ο ψηφιακός μετασχηματισμός μπορεί να μοιάζει διαφορετικός για κάθε οργανισμό και επιχείρηση, τις προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει καθώς και τις απαιτήσεις της εκάστοτε επιχείρησης, υπάρχουν μερικά κοινά βήματα που πρέπει να λάβουν υπόψη τους καθώς ξεκινούν τον ψηφιακό μετασχηματισμο.
1ο Βήμα: Προσδιορίστε τους στόχους σας
Η στρατηγική προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό απαιτεί να έχετε μια σαφή εικόνα των στόχων της επιχείρησης σας, καθώς και τι απαιτείται για να φτάσετε εκεί. Μερικές κοινές ερωτήσεις για κάθε επιχείρηση είναι οι εξής:
- Πώς μπορεί να βελτιωθεί η εμπειρία του πελάτη;
- Μπορείτε να δημιουργήσετε μια πιο αποδοτική λειτουργία με την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και διαδικασιών;
- Διαθέτετε διαδικασίες για τη συλλογή πληροφοριών από τις αναλύσεις που θα σας βοηθήσουν στην ταχεία μετακίνηση;
Δίνοντας απάντηση στα ερωτήματα αυτά μπορείτε να εντοπίσετε ποιοι τομείς της στρατηγικής σας απαιτούν περισσότερη προσοχή, αλλά και ποια στοιχεία της στρατηγικής θα πρέπει να αντιμετωπιστούν πρώτα.
2ο Βήμα: Επικεντρωθείτε στις ανάγκες των πελατών
Πάντα στο επίκεντρο αλλά και προτεραιότητα κάθε επιχείρησης οφείλει να είναι η καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πελατών. Η υιοθέτηση ψηφιακών λύσεων, όπως για παράδειγμα ένα σύστημα ERP, επιτρέπει στις επιχειρήσεις να προβλέπουν τις ανάγκες των καταναλωτών καθώς και να διαχειρίζονται δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, αλλά και να βελτιώνουν την εμπειρία πελάτη μέσω εξατομικευμένων προσφορών και πιο αποδοτικών διαδικασιών.
Επικεντρωθείτε λοιπόν στις τεχνολογίες που θα σας επιτρέψουν να προσφέρετε ουσιαστική αλλαγή στους πελάτες σας.
3ο Βήμα: Αποδεχτείτε τις νέες διαδικασίες
Μπορεί να μην αγαπάτε τις αλλαγές, αλλά για να εισέλθετε με επιτυχία στην ψηφιακή εποχή είναι σημαντικό να τις αναγνωρίσετε και να τις αποδεχτείτε για να δείτε επιτυχία.
Για μερικές επιχειρήσεις αυτό μπορεί να σημαίνει ότι θα υπάρξει πλήρης αναδιαμόρφωση των διαδικασιών, στις οποίες θα πρέπει να προσαρμοστούν οι εργαζόμενοι μέσα από τις απαιτούμενες εκπαιδεύσεις.
4ο Βήμα: Αποφασίστε τι τεχνολογίες θα υιοθετήσετε
Η επιχείρηση σας δεν χρειάζεται όλες τις τεχνολογίες που υπάρχουν στην αγορά. Επιλέξτε την τεχνολογία που θα υποστηρίξει τις διαδικασίες που θέλετε να βελτιοστοποιήσετε.
Αφού λοιπόν αποφασίσετε τι έχει αξία για την επιχείρηση σας βρείτε και την τεχνολογία που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες σας.
5ο Βήμα: Έχετε κοντά σας μια δυνατή ομάδα
Για την επιχείρηση σας το καλύτερο είναι να έχετε χτίσει μια ομάδα όπου θα σας βοηθήσει να φτάσετε τους στόχους σας. Η επιτυχία του μετασχηματισμού σας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ομάδα σας. Η συγκέντρωση ανθρώπων με τη σωστή στάση και τις κατάλληλες δεξιότητες είναι απαραίτητη.
Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα την πρόσληψη νέων ανθρώπων ή τη μεγάλη επένδυση στην εκπαίδευση. Το πρώτο βήμα είναι η αποδοχή από τα ανώτατα στελέχη σας και η έμπνευση των εργαζομένων να δουν την ανάγκη για αλλαγή.
Απαραίτητοι είναι επίσης οι διαχειριστές έργων για την υλοποίηση των στρατηγικών που έχετε θέσει σε εφαρμογή.
6ο Βήμα: Θέστε μετρήσιμους στόχους και παρακολουθήστε τους
Ορίστε συγκεκριμένες μετρήσεις επιτυχίας που θα σας βοηθήσουν να παρακολουθείτε την πρόοδο της στρατηγικής ψηφιακού μετασχηματισμού σας. Αυτό θα σας επιτρέψει να αναλάβετε άμεσα δράση εάν και εφόσον χρειαστεί.
Μερικοί τρόποι μέτρησης της προόδου των πρωτοβουλιών ψηφιακού μετασχηματισμού είναι:
- Η λήψη ανατροφοδότησης από τους υπαλλήλους σας
- Η μέτρηση των αλλαγών στην ανατροφοδότηση των πελατών
- Η εξέταση σκληρών δεδομένων σε όλες τις διαφορετικές πρωτοβουλίες που υλοποιείτε
Οι βασικές μετρήσεις που πρέπει να παρακολουθείτε περιλαμβάνουν:
- Το επίπεδο της ψηφιακής υιοθέτησης
- ROI των ψηφιακών επενδύσεων
- Αξιολογήσεις ικανοποίησης πελατών
- Ψηφιακή εμπειρία των εργαζομένων
Μπορεί η όλη διαδικασία προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό να σας φαίνεται περίπλοκη και δύσκολη, ωστόσο είναι σημαντικό να θυμάστε πως με τον τρόπο αυτό ανοίγονται για την επεχείρησή σας νέες προοπτικές για την ανάπτυξη και την καινοτομία!