Ηλεκτρονικό τιμολόγιο: Πώς σου επιτρέπει να έχεις ακριβης εικόνα των κοστολόγιών σου

3 min read

Η ακριβής τιμολόγηση είναι ζωτικής σημασίας για κάθε επιχείρηση, μικρή, μεσαία ή μεγάλη. Είναι ο τρόπος για να μπορούν να παρακολουθούν τα έξοδα τους και την τιμολόγηση, δύο λειτουργίες που δεν επηρεάζουν μόνο την καθημερινή λειτουργία της επιχείρησης, αλλά και την στρατηγική ανάπτυξή της. Η ακριβής τιμολόγηση, μπορεί να επιτευχθεί με την ηλεκτρονική τιμολόγηση, ένα εργαλείο που προσφέρει πλήρη έλεγχο κόστους και καθαρή εικόνα των οικονομικών δεδομένων της επιχείρησης.

Τι είναι το ηλεκτρονικό τιμολόγιο;

Το ηλεκτρονικό τιμολόγιο είναι αυτό ακριβώς που λέει το όνομά του! Η ψηφιακή μορφή του παραδοσιακού τιμολογίου. Όλες του οι λειτουργίες, από την έκδοση, την αποστολή και την αποθήκευση γίνεται ψηφιακά, ενώ ενσωματώνεται και με λογιστικά συστήματα, πλατφόρμες ERP και cloud-based εφαρμογές.

Γιατί να επιλέξει μια επιχείρηση το ηλεκτρονικό τιμολόγιο;

Το ηλεκτρονικό τιμολόγιο, επιτρέπει τις επιχειρήσεις να συμμορφώνονται στους σύγχρονους κανονισμούς ενώ παράλληλα προσφέρει πολλαπλά πλεονεκτήματα στην κοστολόγηση μιας επιχείρησης.

Παρέχει άμεση και ακριβή καταγραφή εξόδων

Η ηλεκτρονική τιμολόγηση καταγράφει αυτόματα την κάθε συναλλαγή και την αποθηκεύει με ασφάλεια, επιτρέποντας στον επιχειρηματία να ανατρέχει ανά πάσα ώρα και στιγμή στα δεδομένα της επιχείρησης χωρίς καθυστερήσεις ή χειροκίνητα λάθη. Η δυνατότητα αυτή είναι καθοριστική για τη διατήρηση του ελέγχου στα κόστη.

Συνδέεται με λογιστικά και ERP συστήματα

Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα που παρέχει το ηλεκτρονικό τιμολόγιο είναι η αυτοματοποίηση. Το γεγονός ότι μπορεί να συνδεθεί αυτόματα με το ERP σύστημα ή το λογιστικό σύστημα μιας επιχείρησης επιτρέπει την ενημέρωση του κόστους σε πραγματικό χρόνο, δίνοντας ξεκάθαρη εικόνα όχι μόνο των γενικών εξόδων της επιχείρησης αλλά και των εξόδων ανά έργο, πελάτη και προϊόν.

Παρέχει εύκολη ανάλυση κόστους ανά project ή πελάτη

Δεδομένου ότι παρέχεται ξεκάθαρη εικόνα ανά έργο και πελάτη, η κοστολόγηση γίνεται πιο αποτελεσματικά και οργανωμένα. Η ψηφιακή τιμολόγηση επιτρέπει στις επιχειρήσεις να εντοπίσουν και να αναλύσουν που πηγαίνουν τα χρήματά τους και να γνωρίζουν πιθανές αποκλίσεις.

Με τον τρόπο αυτό έχουν την ευκαιρία να προσαρμόσουν τιμές, προσφορές και την ολική στρατηγική τιμολόγησης με βάση την πραγματική κερδοφορία.

Μέσα από το ηλεκτρονικό τιμολόγιο εντοπίζονται “κρυφά” έξοδα και διαρροές

Πολλές φορές, οι ανθρώπινες καθυστερήσεις, κάποια λάθη στην τιμολόγηση, ή οι ελλιπείς καταγραφές μπορεί να δημιουργήσουν κόστη που πολλές φορές δεν εντοπίζονται. Ωστόσο η ψηφιακή παρακολούθηση και η ηλεκτρονική αποθήκευση τιμολογίων επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να εντοπίσουν εύκολα αυτά τα έξοδα και να αποφευχθούν στο μέλλον.

Σχεδιάζεται μια στρατηγική βάσει δεδομένων

Όταν οι επιχειρήσεις έχουν πραγματικά δεδομένα τότε μπορούν να πάρουν και πιο στοχευμένες αποφάσεις. Η κοστολόγηση γίνεται ένα εργαλείο στρατηγικής και όχι ένας απλός υπολογισμός. Δεδομένου ότι το ηλεκτρονικό τιμολόγιο παρέχει πρόσβαση σε δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να κάνουν προσαρμογές, αλλαγές, να εντοπίσουν ευκαιρίες κέρδους και να βλέπουν ξεκάθαρα την οικονομική πορεία των προϊόντων και των υπηρεσιών.

Βοηθάει στην βελτίωση των σχέσεων με πελάτες και προμηθευτές

Μέσω του ηλεκτρονικού τιμολογίου οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να αποστέλλουν έγκαιρα τα τιμολόγια, να υπάρχει διαφάνεια στις χρεώσεις καθώς και δυνατότητα παρακολούθησης της πορείας ενός τιμολογίου σε πραγματικό χρόνο.

Οι δυνατότητες αυτές συμβάλλουν στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης και της συνεργασίας.

Οι επιχειρήσεις αποκτούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Οι επιχειρήσεις που επιλέγουν την ψηφιακή τιμολόγηση έχουν ένα προβάδισμα από τις επιχειρήσεις που επιλέγουν να συνεχίζουν με παραδοσιακές μεθόδους. Αποτελεί ένα τρόπο να αναδείξουν τον επαγγελματισμό τους και να ανταποκρίνονται στις αυξανόμενες απαιτήσεις της αγοράς για διαφάνεια, ταχύτητα καθώς και αξιοπιστία.

Το ηλεκτρονικό τιμολόγιο είναι κάτι περισσότερο από ένα τεχνολογικό εργαλείο. Είναι ο σύμμαχος κάθε επιχείρησης για οικονομική ακρίβεια, υγιείς επαγγελματικές σχέσεις, βιώσιμη ανάπτυξη αλλά και σταθερό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Στην Hubin η υιοθέτηση ενός ηλεκτρονικού τιμολογίου μπορεί να γίνει απλά, γρήγορα αλλά και αποδοτικά.

Συχνές Ερωτήσεις για την ηλεκτρονική τιμολόγηση

  • Τι είναι η ηλεκτρονική τιμολόγηση;

    Η ηλεκτρονική τιμολόγηση, ή αλλιώς e-invoicing, είναι η διαδικασία έκδοσης, αποστολής αλλά και αρχειοθέτησης τιμολογίων σε ψηφιακή μορφή, χωρίς φυσικά τη χρήση χαρτιού. Η ηλεκτρονική τιμολόγηση επιτρέπει στις επιχειρήσεις να δημιουργούν παραστατικά μέσω πλατφορμών, που συνδέονται με την ΑΑΔΕ.

    Μέσω της ηλεκτρονικής τιμολόγησης των συναλλαγών οι επιχειρήσεις μπορούν να μειώσουν διαχειριστικά λάθη να εξοικονομήσουν χρόνο καθώς και να παρακολουθούν τα έξοδα τους σε πραγματικό χρόνο. Με λίγα λόγια υπάρχει σαφέστερη εικόνα της κοστολόγησής τους!

  • Είναι απαραίτητο το ηλεκτρονικό τιμολόγιο να συνδεθεί με το ERP ή το λογιστικό σύστημα;

    Ενώ δεν είναι απαραίτητο το ηλεκτρονικό τιμολόγιο να συνδεθεί με το ERP ή το λογιστικό σύστημα, μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμο. Όταν γίνεται η διασύνδεση τότε η κοστολόγηση γίνεται σε πραγματικό χρόνο χωρίς καθυστερήσεις ή διπλές καταχωρήσεις.

  • Από πότε ισχύει η ηλεκτρονική τιμολόγηση στην Ελλάδα;

    Από το 2021, βάσει του myDATA της ΑΑΔΕ, το ηλεκτρονικό τιμολόγιο είναι υποχρεωτικό για πολλές επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Η εφαρμογή του έχει ως στόχο τη βελτίωση της διαφάνειας και της κοστολόγησης των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.

  • Με ποιο τρόπο το ηλεκτρονικό τιμολόγιο βοηθάει τις επιχειρήσεις να κατανοούν καλύτερα τα κόστη τους;

    Μέσα με όλες τις παροχές που προσφέρει το ηλεκτρονικό τιμολόγιο οι επιχειρήσεις έχουν άμεση και ψηφιακή καταγραφή κάθε συναλλαγής προσφέροντας πλήρη εικόνα για έξοδα ανά πελάτη και πρότζεκτ, τις επαναλαμβανόμενες χρεώσεις καθώς και τυχόν περιττά ή κρυφά κόστη. Οι επιχειρήσεις έτσι μπορούν να λαμβάνουν στοχευμένες αποφάσεις κοστολόγησης.

  • Πώς φτιάχνω ένα ηλεκτρονικό τιμολόγιο το οποίο βοηθάει στην ανάλυση του κόστους;

    Χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα πεδία, όπως την κατηγοριοποίηση των υπηρεσιών, των πρότζεκτ, των πελατών, οι επιχειρήσεις μπορούν να δομήσουν το ηλεκτρονικό τιμολόγιο, για να παρακολουθούν το κόστος σε βάθος χρόνου.


ηλεκτρονικό τιμολόγιο κοστολόγια