Εντατική λιανική: Πρακτικές συμβουλές για μείωση κόστους και αύξηση πωλήσεων

8 min read

Το αιώνιο ερώτημα που απασχολεί κάθε επιχειρηματία είναι ένα “Πώς θα μπορέσω να μειώσω το κόστος στην επιχείρηση μου και να αυξήσω τις πωλήσεις μου;”. Πρόκειται για ένα απαραίτητο ζήτημα που είναι σημαντικό να αντιμετωπιστεί με προσεκτική διαχείριση, καθώς η μείωση του κόστους μπορεί να γίνει με αρκετούς τρόπους, μπορεί ωστόσο να οδηγήσει σε συμβιβασμούς στην ποιότητα, επηρεάζοντας με τον τρόπο αυτό την εμπειρία του καταναλωτή.

Όσον αφορά την αύξηση των πωλήσεων, δεν επιτυγχάνεται μόνο με περισσότερες διαφημίσεις και την προσέλκυση νέου αγοραστικού κοινού, αλλά χρειάζεται στρατηγική και σωστή διαχείριση του υπάρχοντος πελατολογίου, την αποδοτική αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων και τη βελτίωση της συνολικής αγοραστικής εμπειρίας.

Αν επιτευχθεί συνδυαστικά η μείωση του κόστους και η αύξηση των πωλήσεων, τότε η επιχείρηση γίνεται πιο βιώσιμη αλλά και πιο ανταγωνιστική, εξασφαλίζοντας σταθερή ανάπτυξη σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Ας ανακαλύψουμε όμως, τι είναι η μείωση κόστους και η αύξηση των πωλήσεων, για ποιο λόγο είναι σημαντικό να επιτευχθούν αλλά και με ποιο τρόπο.

Τι είναι η μείωση κόστους

Η μείωση ή περικοπή κόστους είναι η στρατηγική μείωσης των εξόδων που σχετίζονται με ένα κατάστημα λιανικής πώλησης. Υπάρχουν διάφοροι τύποι δαπανών όπου μπορεί μια επιχείρηση να μειώσει, όπως λειτουργικά, μέχρι το προσωπικό και εργατικό κόστος.

Αν μια επιχείρηση για παράδειγμα δαπανά πολλά χρήματα στο ενοίκιο, μείωση κόστους μπορεί να σημαίνει η μεταφορά σε ένα μικρότερο κατάστημα.

Γιατί είναι σημαντική η μείωση του κόστους;

Οι λόγοι όπου μια επιχείρηση θέλει να μειώσει τα κόστη της είναι αρκετοί.

Οικονομική ύφεση

Οι εποχές είναι αβέβαιες και η ιδέα μιας οικονομικής ύφεσης είναι πάντα τρομακτική. Για τον λόγο αυτό είναι σημαντικό για τους επιχειρηματίες να έχουν μειώσει τα κόστη της επιχείρησης τους έτσι ώστε να μπορούν να διατηρήσουν τη βιωσιμότητά τους ακόμη και σε περιόδους όπου η αγορά είναι ασταθής.

Οικονομική πίεση

Η λειτουργία μιας επιχείρησης λιανικής πώλησης συνοδεύεται με αρκετές οικονομικές υποχρεώσεις. Η οικονομική πίεση της δέσμευσης σε μια μίσθωση, της πληρωμής μισθών και πακέτων προνομίων για τους υπαλλήλους είναι συντριπτική για μερικούς επιχειρηματίες.

Έτσι η περικοπή του κόστους βοηθά στην ανακούφιση αυτής της πίεσης. Αξιολογώντας τα μεγαλύτερα έξοδά σας και περικόπτοντάς τα όσο το δυνατόν περισσότερο, υπάρχει λιγότερη πίεση να πουλήσετε τρελά επίπεδα αποθεμάτων για να τα πληρώσετε.

Αύξηση του περιθωρίου κέρδους

Ένας πολύ κοινός λόγος να μειωθεί το κόστος μιας επιχείρησης δεν είναι άλλος από την αύξηση του κέρδους! Με την περικοπή των εξόδων, το περιθώριο κέρδους σας γίνεται σημαντικά υψηλότερο, καθώς έτσι μειώνεται το σημείο ισορροπίας σας. Λιγότερα χρήματα που ξοδεύονται σημαίνει περισσότερα χρήματα που μένουν στον τραπεζικό λογαριασμό της επιχείρησής σας.

Αυτή η βελτιωμένη ταμειακή ροή δίνει σε πολλούς λιανοπωλητές μια αίσθηση οικονομικής ασφάλειας. Ένα υγιές περιθώριο κέρδους σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να πουλήσετε τόσα πολλά αποθέματα για να εξακολουθείτε να έχετε χρήματα στην τράπεζα μετά την πληρωμή των επιχειρηματικών εξόδων.

Ποιοι είναι οι τύποι κόστους της λιανικής πώλησης;

Φυσικά πριν ξεκινήσετε να μειώνετε τα έξοδα της επιχείρησής σας πρέπει πρώτα να αφιερώσετε χρόνο να κατηγοριοποιήσετε τα έξοδα σας σε τρεις κατηγορίες!

  • Καλές δαπάνες: Οι “καλές δαπάνες” είναι οι αναπόφευκτες, ή αλλιώς λειτουργικά έξοδα, όπως το διαδίκτυο ή τα τέλη επεξεργασίας πιστωτικών καρτών. Ωστόσο δεν θα έπρεπε να τρώνε τεράστιο κομμάτι των κερδών σας.
  • Κακές δαπάνες: Οι μη αποδοτικές δαπάνες στη λιανική αποτελούν κόστη που μειώνουν το περιθώριο κέρδους χωρίς να προσφέρουν ουσιαστική αξία στην επιχείρηση. Αν για παράδειγμα ενοικιάζεται έναν μεγάλο χώρο που δεν αξιοποιείται, ο επιπλέον χώρος, ο φωτισμός, η θέρμανση κλπ που πληρώνετε για τα επιπλέον τετραγωνικά μέτρα, είναι κακές δαπάνες που μπορούν να περιοριστούν.
  • Οι καλύτερες δαπάνες: Οι καλύτερες δαπάνες είναι τα επιχειρηματικά έξοδα που οδηγούν στο μέγιστο κέρδος για το κατάστημα λιανικής σας. Αν για παράδειγμα ξοδεύετε 500 ευρώ το μήνα σε διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το κατάστημά σας έχει μηνιαία έσοδα 5.000 ευρώ από ανθρώπους που το επισκέφθηκαν λόγω μιας διαφήμισης τότε αυτή είναι η καλύτερη δαπάνη και ένα κόστος που μπορείτε να αντέξετε οικονομικά να διατηρήσετε.

Πώς θα πετύχετε μείωση κόστους στην επιχείρηση σας;

Δεδομένου ότι οι περισσότερες προσπάθειες για μείωση κόστους, συγκεκριμένα το 43% αποτυγχάνουν, λόγω του ότι δεν υπάρχει σαφής στρατηγική αλλά επειδή είναι και πολύ φιλόδοξες, είναι σημαντικό να έχετε έναν σαφή στόχο αλλά και σωστές οδηγίες, για να κάνετε την μείωση κόστους πετυχημένη για την δική σας επιχείρηση.

Επικεντρωθείτε στη διατήρηση των πελατών σας και όχι στην απόκτηση νέων πελατών

Οι περισσότεροι επιχειρηματίες ένας από τους μεγαλύτερους στόχους της είναι απόκτηση πελατών, ωστόσο η προσπάθεια διατήρησης υπαρχόντων πελατών θα μπορούσε στην πραγματικότητα να αποφέρει περισσότερα οικονομικά οφέλη, αλλά είναι και πιο αποδοτικός τρόπος ενίσχυσης πωλήσεων.

Σύμφωνα με μία από τις τρεις κορυφαίες εταιρείες συμβουλευτικής επιχειρήσεων παγκοσμίως την Bain & Company οι επαναλαμβανόμενοι πελάτες είναι πιθανό να ξοδέψουν περισσότερα, επίσης, και το ποσό αυτό είναι πιθανό να αυξηθεί με την πάροδο του χρόνου.

Ελέγξτε τα έξοδα σας και μειώστε τα περιττά

Φυσικά τα λειτουργικά έξοδα μιας επιχείρησης είναι πάρα πολλά, άλλα είναι απαραίτητα, ενώ άλλα όχι και τόσο. Ανάλογα με τη δική σας επιχείρηση και τις ανάγκες σας, μπορείτε να καθορίσετε ποια από τα έξοδα σας είναι περιττά και να τα περιορίσετε.

Αυτοματοποιήστε τις επαναλαμβανόμενες εργασίες

Η μείωση του κόστους δεν σημαίνει μόνο μείωση των επιχειρηματικών δαπανών. Το κόστος μπορεί να μειωθεί και να αυξηθεί η κερδοφορία μέσω της αυτοματοποίησης, δηλαδή αφαιρώντας επαναλαμβανόμενες εργασίες από το προσωπικό σας στο λιανικό εμπόριο, δίνοντάς του χρόνο να επικεντρωθεί σε εργασίες με μεγαλύτερο αντίκτυπο.

Η αυτοματοποίηση βοηθά τους λιανοπωλητές να εξοικονομούν χρόνο και προσπάθεια, γεγονός που τελικά οδηγεί σε μείωση του κόστους. Επίσης, απελευθερώνει τους υπάρχοντες υπαλλήλους για να συμβάλλουν στην επιχείρηση με πιο αποτελεσματικούς τρόπους, βοηθώντας στην ανάπτυξη αντί για την απλή διατήρηση της επιχείρησης.

Μπορεί ένα ERP σύστημα να συμβάλλει στη μείωση κόστους μιας επιχείρησης;

Φυσικά και μπορεί, αρκεί να γνωρίζετε τον σωστό τρόπο! Η εξοικονόμηση χρημάτων με το λογισμικό ERP μπορεί να εφαρμοστεί σε εταιρείες που διαθέτουν ήδη ERP ή σε εκείνες που εξετάζουν το ενδεχόμενο να μεταβούν σε ένα σύστημα ERP για πρώτη φορά.

Μειώνονται οι υπερωρίες

Τα ERP συστήματα βοηθούν να αυτοματοποιηθούν πολλές εργασίες και με τον τρόπο αυτό να γίνονται ταχύτερα. Έτσι μειώνονται οι υπερωρίες και κατ’επέκταση τα κόστη της επιχείρησης.

Ο καλύτερος προγραμματισμός εργασιών και η σαφής εικόνα της ζήτησης μπορούν να βοηθήσουν στον έλεγχο των υπερωριών, επιτρέποντας την πιο αποτελεσματική κατανομή των πόρων. Γνωρίζοντας εκ των προτέρων τη διαθεσιμότητα και τις ανάγκες της επιχείρησής σας, μπορείτε να προσαρμόσετε τον αριθμό των εργαζομένων και τις βάρδιες, αποφεύγοντας περιττές δαπάνες.

Ελαχιστοποιείται το διοικητικό κόστος

Ένα ERP σύστημα θα σας βοηθήσει να μειώσετε τον χρόνο που αφιερώνετε στις διοικητικές δραστηριότητες.

Η μετάβαση σε ένα σύστημα ERP θα πρέπει να κάνει ακριβώς αυτό, να μειώσει τον χρόνο που δαπανάται για τη διαχείριση.

Μειώνεται το κόστος παραγωγής

Η χρήση των δεδομένων από το σύστημα ERP είναι το κλειδί για τη μείωση του κόστους.

Τα στοιχεία που παρέχει το ERP σάς επιτρέπουν να κατευθύνετε τις προσπάθειες βελτίωσης της παραγωγής, εντοπίζοντας τα σημεία όπου υπάρχουν αποκλίσεις. Η σύγκριση των προγραμματισμένων και των πραγματικών χρόνων κύκλου βοηθά στον εντοπισμό καθυστερήσεων και σημείων που απαιτούν προσαρμογές.

Μια τέτοια ανάλυση διευκολύνει τη λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων και την προτεραιοποίηση των έργων βελτίωσης, εξασφαλίζοντας πιο αποδοτικές και στοχευμένες αλλαγές.

Διασφαλίζεται η ροή παραγωγής

Η ροή της εργασίας, είναι ένα άλλο κλειδί για την εξοικονόμηση χρημάτων.

Κάθε φορά που ένα κέντρο εργασίας σταματά την παραγωγή, κοστίζει χρήματα. Όταν το αρχίζει και πάλι, συχνά υπάρχει μια αύξηση του ρυθμού λειτουργίας. Δεν παράγετε αμέσως σε μέγιστα επίπεδα. Η μη διακοπή είναι αναπόσπαστο μέρος της διατήρησης της παραγωγής.

Τα εργαλεία παρακολούθησης ERP, η καλή διαχείριση της παραγωγικής ικανότητας και τα εργαλεία προγραμματισμού βοηθούν. Συνδυάστε τα με καλή επικοινωνία μεταξύ των ομάδων παραγωγής σας. Μαζί, έχετε έναν καλό τρόπο για να διασφαλίσετε τη ροή της εργασίας και να εξοικονομήσετε κόστος.

Έχετε χρόνο να δουλέψετε και σε άλλα έργα για την επιχείρησή σας

Όταν οι εργασίες κινούνται σε μεγάλο βαθμό αυτόνομα, τότε έχετε τον χρόνο να εστιάσετε την ενέργειά σας σε εργασίες υψηλής απόδοσης.

Όταν σταματάτε να κυνηγάτε την παραγωγή και να αφιερώνετε πολύ χρόνο στη διαχείριση μπορείτε να τον αφιερώσετε αλλού. Μπορείτε να συνεργαστείτε με την αλυσίδα εφοδιασμού σας για να μειώσετε το κόστος, να αγοράσετε το νέο μηχάνημα για να μειώσετε το μοναδιαίο κόστος παραγωγής, να εκπαιδεύσετε την ομάδα σας ώστε να είναι πιο παραγωγική!

Πώς μπορείτε να αυξήσετε τις πωλήσεις σας;

Η αύξηση των πωλήσεων συνδέεται στενά με την μείωση των εξόδων και την βελτίωση της αποδοτικότητας μιας επιχείρησης. Η εξοικονόμηση πόρων μπορεί να επενδυθεί σε βελτιώσεις που ενισχύουν την εμπειρία του πελάτη. Επιπλέον, η σωστή διαχείριση των αποθεμάτων και η αποφυγή ελλείψεων σημαίνει ότι οι πελάτες βρίσκουν πάντα διαθέσιμα τα προϊόντα που αναζητούν, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες αγοράς από την επιχείρησή σας.

Δεδομένου ότι η αυτοματοποίηση διαδικασιών μειώνει τον φόρτο εργασίας του προσωπικού, τους δίνεται η δυνατότητα να επικεντρωθούν περισσότερο στην εξυπηρέτηση και στην ενίσχυση των πωλήσεων. Έτσι, η επιχείρηση όχι μόνο μειώνει τα λειτουργικά της έξοδα, αλλά ενισχύει και την κερδοφορία της, εξασφαλίζοντας σταθερή ανάπτυξη και ανταγωνιστικότητα στην αγορά.


εντατική λιανική αύξηση πωλήσεων μείωση κόστους

Σχετικά άρθρα